Fin nostalgi.

Dagen har varit ganska fin i det stora hela tycker jag. På förmiddagen blev det riktigt härligt med sol, och man blev lite smått lycklig inombords, vilket var jättefint. Det blåste lite men det gjorde inte så mycket. Skolan flöt på ganska bra och vi började kolla på film på So:n, Swing kids. Fin den med.

Efter skolan tog jag och sötaste Soffan bussen till Ängelholm för att kika lite i affärer och fika. Hittade massor av roliga saker, som jag inte har råd med. Vi gick inom Systrarna Olsson efter att sett den och kommit på oss båda att vi alltid gick in där när vi var små och skulle köpa badkulor och dyl. Riktigt mysig affär med jätteeemånga fina saker. Vid halvsex-tiden tog vi iallfall bussen hem och kramades hejdå när jag hoppade av i hemtrevliga Förslöv.

 
(bilder från förra sensommarn.)

Direkt när jag kom hem satte jag mig lustigt nog och började plugga till fysikprovet imorgon, gjorde faktikst det ändå tills åtta, då jag satte mig vid tv:n för att kolla på "Den rätte för Rosing", och Ja, det är faktikst väldigt underhållande. Att inte vissa personer har åkt ut än är helknäppt enligt mig, men vad kan man begära?

En annan fin sak idag var när jag hörde glassbilens signal komma utanför huset på plattan, jag som inte trodde den fanns längre.
Jag kommer ihåg när man var liten och man alltid blev så glad när den kom, att man rusade iväg för att hitta mamma eller pappa för att tjata til sig glass av något slag. Fint.
(Jacob gjorde precis så, slutade med att han sprang ut och köpte för sina egna pengar. Och jag fick minsann en sandwich av gullungen.)

Peace out.

Dagens musiktips?
Cat Power
Speciell låt?
He war


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: