Nu ska vi leva loppan!

Igår tog jag 08.29 bussen med Hannah. Vi skulle på skånska äventyr med kommunaltrafik. Det var fint. Mer om det en annan dag, för jag orkar inte berätta allt fint. Mer bilder återkommer jag med en annan gång. Men hela dagen var väldigt fin iallfall.



Idag har varit mindre värd, har varit hemma och sovit, gått ut med hunden, suttit vid datorn och druckit te.
Nu ikväll åkte Pelin till Helsingborg, utan mig. Då var det inte mycket att hurra för, tills Mattias gjorde kvällen bra igen, som vanligt. Sånt är han väldigt bra på. Vi har pratat om allt och ingenting. Sen pratade jag mest om Pippi och satt och sjöng med till alla låtarna, som jag hittade på youtube. Jag letade upp alla mina Pippi-filmer. Det var dock inte så svårt, dom står prydligt i en hylla där uppe, bland alla mina andra gamla VHS-filmer. Jag har iallfall alla förutom den sista filmen i den lilla seriern, men den har jag hittat på blocket nu och även mejlat till säljaren. Fint!

Nu ska jag lägga mig i min bäddsoffa, dricka te och kolla på Pippi.
Tjolahopp!

(Dagens musiktips?
Pippi Långstrump
Speciell låt?
Här komer Pippi Långstrump

eller Kom an, kom an, pirater!)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: