Pannacotta och tappad mobil.

Igår var det Påskafton, och jag hade kommit på den trevliga idén att bjuda hem några vänner på middag till mig. En efter en hoppade dom av och tillslut var det jag och Vickan kvar.
Jag lagade iallfall till värsta middagen, riktig god faktikst. Jag har nog överträffat mig själv.


Fläskfilé med rosmarin och citron. Ris till det, också sallad.
(skulle egentligen varit kycklingfilé, men med tanke på hela glashistorian vågade jag inte.)


Sen blandades det drinkar.
Johanna och Amanda kom sen, då blev det efterrätt! (Som jag gjorde alldels själv, den med!)


Ta-daaa! Pannacotta, jättegott, och enkelt.

Vi beställde taxi, eftersom att skånetrafiken inte ville gå som vi ville. Så vid halv tio hoppade vi in i den och åkte till Freddes stuga, där det var party. Japp, sen var det party all night long, ungefär. Det röktes vattenpipa, snackades skit, begav oss mot Gunnarsson. Gick långt på strumpor, åkte på flak en bit. Det var trevligt. Sen blev det lugnare, väl framme började jag och Tobbe rita kartor och grejer. Sen var det Sagan om ringen som gällde. Fast egentligen inte, jag tror inte jag kollade egentligen. Fick sedan skjuts hem vid tre-tiden.
Trevlig kväll iallfall, allt från min dunder-mat till en halv-knäpp partykväll.

Nu sitter jag här och gör inget vettigt, åt frukost ute i det fina vädret med familjen vid tolv-tiden. Senare ska jag ut med Tjong och gå en runda. Får se vad som händer sen.
Peace out!

Dagens musiktips?
The Kooks
Speciell låt?
Seaside


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: