lite boktips till den nya designen!

Jag har minsann ordnat till en ny design här. Riktig tjusig om ni frågar mig.
Dock kan jag inte ta åt mig äran, den kommer från en grymt duktig och kreativ tjej, Tescho.
Besök hennes blogg här! Hon delar med sig utav foton, pyssel och design i alla dess former.

när jag ändå är igång tänkte jag bjuda på ett boktips.
Det är en fristående serie i tre delar utav Marianne Cederwall.



Svinhugg, Svartvinter och Spinnsidan. De två första böckerna har jag läst nu i sommar.
Dom beskrivs som "mys-kriminlare" och det stämer rätt bra faktiskt. Den sista har jag inte själv läst ännu då jag väntar på att den ska komma ut i pocket  men sätter min vänstra stortå på att den är minst lika bra!
Kortfattat kan jag väl säga att det är fristående handlingar i böckerna men att man följer de två vänninorna Mirjam och Hervor genom böckerna. De två vänninorna är två äldre damer. Riktigt häftiga tanter faktiskt. I första boken ska dom hämnas tre män som gjort den ena illa på ett väldigt speciellt vis. Och i den andra följer man deras liv efter deras hämnder och i nya äventyr. REKOMMENDERAS IALLAFALL! rätt så trevligt tidsfördriv måste jag säga!

Vilket inlägg! Nu ska jag  vara tyst och mysa med Johan. Tjillevippen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: